sobota, 22 września 2018

Szycie retro LBD

Ostatnio prawie zaupełnie przerzuciłam sę na wykroje retro, zachęcona sukcesem TEJ sukienki. Nakupiłam tego na Etsy tyle, że nie wiem i zabrałam się za szycie. Na razie ukończyłam top oraz małą czarną z dekoltem na plecach.




Jeśli ktoś jest ciekawy, szycie z wykrojów retro jest proste. Wszystkie mają już zapasy na szwy uwzględnione, a osobiscie najbardziej lubię trójkątne nacięcia, które bardzo ułatwiają pracę. Instrukcje są zawsze krok po kroku z obrazkami. Trzeba tylko oczywiście dojść do swojego rozmiaru, co mi zajęło trochę czasu, bo mimo tego, że się kierowałam swoimi wymiarami w centymetrach, calach itp jakoś nie trafiłam. W końcu u szyłam rozmiar mniejszy i pasował idealnie!

Polecam skopiować wszystkie części przed szyciem, ponieważ znakowanie radełkiem itp. może uszkodzić deliktany papier z którego są wykonane.




W planach sa kolejne...



_____________________________________________________________________
Wykrój: Simplicity 4615 ze zmodyfikowanym tyłem (oryginalnie tył był zabudowany)
Rozmiar: 12
Materiał: czarna tafta, podszewka u góry bawełniana, na dole wiskozowa
Nici: Coats, zamek kryty, kwiat z pasmanterii
zdjęcia: Paco

5 komentarzy:

  1. Piękna sukienka i bosko w niej wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć,
    Idealnie pasuje Ci ta sukienka. Wykroje retro są zawsze w modzie :)
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!!! Też uważam, że takie wykroje są ponadczasowe! Co więcej, pasują do różnych sylwetek.

      Usuń